Friday, December 30, 2011

Nama Saya Nama Anak Jin T__T

Tengok dari rancangan Tanyalah Ustaz di TV9.. Wawa tak tengok, sepupu lar bagitau.. Ustaz Sharhan Shafie nie pengamal perubatan Islam.. Katanya ada beberapa nama yang perlu dielakkan sebab nama-nama tue boleh mendatangkan penyakit misteri. Nie nama-nama yang ustaz senaraikan

1. Balqis

2. Qistina/Kistina

3. Najwa

4. Zakuan/Zaquan

5. Batrisya

6. Erisya

7.Mazda

See.. Nama Wawa tersenarai... huuu~ Pesan ustaz, sebaiknya jangan namakan anak dengan nama di atas.. Walaupun maknanya bagus tp ia perlu dielakkan sebab mungkin boleh mendatangkan penyakit misteri.. Wawa obviously tak salahkan sesiapa terutama Mak Abah.. I'm proud of my name.. Tapi untuk rakan2 nanti, jgn namakan anak dengan nama di atas untuk elakkan apa yang ustaz cakap tue.. 

Nama Wawa, Najwa & makna Najwa pula ialah bisikan rahsia.. Misteri kan maksud nama hehe~ Patut ustaz tak bagi namakan anak dengan nama Najwa.. wawa kongsikan juga walaupun nama Wawa tersenarai sebab taknak orang lain wat benda yang sama.. wawa taktau lar kesahihan nya macam mana tapi Wawa assume apa yang ustaz cakap nie benar & perlu diikuti.. die lebih pakar dalam ilmu & bidangnya.. Jadi hati-hati yer dalam memilih nama anak =)


p/s: Lepas nie panggil Siti lar ye hehehe =D

2 comments:

TecerWidad said...

dulu masa sekolah ada kwn nama najwa. asalnya ok, tapi lepas tu diserang penyakit misteri. katanya ada jin nak berkawan dgn dia.

Wawa Amran said...

Ye ke? seram lar plak.. Huhu~