Sunday, January 30, 2011

::Praktikum & Ragamnya::

Assalamualaikum...


Alhamdulillah~
Selesai sudah hari pertama praktikum..
Guru Besar & GPK PK pn sgt bgs..
Dijangkakan banyak program yang akan dijalankan di
PPKI SK Padang Kala.. Pening kejap dengar 
GPK PK cakap pasal program..
dalam otak terpikir, sempat ke nk hadap semua nie?
Macam mana dengan Kajian Tindakan?
Adoi mmg risau..

Tp bkn nak kata, adab berpraktikum..
Memang akan jumpa macam-macam ragam..
dari Guru Besar, GPK, Guru biasa sampai lar 
mak cik kantin..
Tadi pun dah kena marah dengan mak cik kantin..
Kita tanya punya la sopan santun bertanya dengan lunak suara ala2 Siti
walaupun tak jadi cam Siti.. Mak Cik Kantin jawab mak aii punya lar
kasar nye... Sabo je lar.. Mujur lapar, hadap jugak makanan tue..

Ade housemate crita..
GB dia lagi best..
sambil bagi taklimat, mulut duk hisap rokok..
Apa kes? Dua batang lagi tue!!
Kawasan larangan merokok kot..
Nie kalu ade murid Tahun 4 pn da pandai
merokok memang tak boleh salahkan ibu bapa..
GB pun duk merokok; Cikgu kencing berdiri,
murid kencing berlari.. 
Korang agak-agak lar apa nak wat dengan GB 
macam nie? Haih~ sedih bila pikir..

Kalu kes cikgu x mesra cam mna?
Abes mesra dah kita nie, bergurau
bagai dah.. die wat dek jer..
Mau hangin jugak tapi sebab pikir
tengah praktikum, sabo jer lar..
Kalu praktikum nie, memang tema die
Sabo je lar~ 

Ok lar cukup2 lar bebel..
Kene tdo awal, sok mesti sgt penat..
Lps skolah, kul 12.45 ade meeting..
Balik dr skolah, hantar kereta kat
umah Mok Long then g stesen train,
naik train balik Melaka.. Oooh Yeah!!
Doakan Wawa selamat sampai &
tersedar ble smpai hentian Wawa..
silap2 sampai KL mati lar.. 
Ok dearies, Nite...

2 comments:

nusha said...

wah,dah prktikum yer..good luck!!

Bo0lat's Heart said...

Thanks Nusha!! =)