Tuesday, May 10, 2011

Kalu nak kawen, xde duit cam mane??

Assalamualaikum...

Hye!! Ok, berdasarkan tajuk, entri nie
bukan kisah Wawa nak kahwin..
Cuma nak tanya pendapat kawan2

Semua orang mesti kawen kan..
Macam mana kalau takde duit?
I mean not enough money.. 
Savings ciput sangat..
Ada orang kata amik pinjaman bank..
Ok ke? Awal2 dah berhutng..
Esok2 nak beli kereta, nak bli rumah, ade anak
lagi, cukup ke gaji? 
Atau pun tunggu je sampai saving cukup?
Ish lambat pulak nk tunggu saving cukup kan..
Kalau pinjam dari relatives, xpe ke? 
Haish susah jugak kan kalau nak kawen..

Wawa bukan nak kawen lagi pun..
Cuma terfikir, kawen nie memang nak
pakai duit yang banyak..
Wawa tengok orang sekarang ramai
berlumba-lumba nak wat grand tp berhutang..
Wawa dpt tau dari ayah Wawa, die kate skang
ramai yg amik Personal Loan utk kawen..
He said thats a very bad idea..
dah kalu duit x cukup, terpaksa lar kan..
tp abah cakap tue lar guna menyimpan dari muda..

Pokok nya, kene lar wat ikot kemampuan..
Abah kata, ble nak kawen, semua orang 
kene menyimpan termasuk lah Mak Ayah~
Wawa ada 1 cara nak save budget hehe
Mula2 mintak sponsor dari Aunts & Uncles
utk hantaran.. Yg simple2 mcam
coklat, kek, bj pn xpe, janji
dah kurang guna duit kita.. Lepas tue kalau duit tak cukup,
pinjam dari Mak Ayah huhuhu~
Ke macam mane? Korg ade idea lain x??

Wawa harap Wawa x terlalu ghairah mengejar
kehebatan mse kenduri.. Ikut kemampuan diri..
Biase lar, kawen skali jer spe xnk wat grand kan..
Wawa nie pun xtau nak kawen bler, lmbt lg kot
sbb saving x byk pun.. skang x bli brg2 x perlu
tp masih menagih HTC Incredible S dr Mak..
Xmo pakai duit sendiri.. Abah nak bg sbg hadiah kawen..
Lmbt lg! Nk cepat2! huhu~
X kesah lar, walaupun Mak abah ade duit,
diorang xkan sebarang abeskan duit..
So Wawa kene study & dpt pointer baik utk dptkan
HTC Incredible S!
Tue je lar, Bye2~




BTW, entri nie tak ditujukan pada mana2 yg hidup atau pun mati.. Cumamahu berkongsi pendapat.. Mungkin ade rakan2 yg boleh mengutarakan cdgn bernasutk kebaikan kite bersama =)

Thanks 4 reading Peeps!


2 comments:

maCy said...

senang kata bersederhanalah kan :)

Bo0lat's Heart said...

Macy: yup.. Pokoknye bersederhana =)